برداشت محصولات کشت تابستانه در ایذه
برداشت محصولات کشت تابستانه در ایذه
کار برداشت محصولات کشت تابستانه در یک‌هزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان ایذه آغاز شد.

به گزارش آژانس خبری ایذه (ایزنا)؛ نوید احمدی رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ایذه با اشاره به آغاز به‌کار برداشت محصولات کشت تابستانه در این شهرستان اظهار کرد: محصولات کشت شده از ابتدای تابستان برنج چمپا، ذرت علوفه‌ای، ماش و دیگر حبوبات بوده است که در سطح یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان به اجرا در آمد.

وی با بیان اینکه کار برداشت برنج از هفته پیش آغاز شد افزود: عمده محصول برنج کشت شده در این شهرستان از نوع چمپا بوده که در ۷۰۰ هکتار از اراضی بوده و تقریبا به ازای هر هکتار، ۶ تن شلتوک برداشت شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ایذه با اشاره به کاشت ماش در سطح ۳۲۵ هکتار از اراضی شهرستان گفت: با توجه به بهینه بودن مصرف آب در کشت ماش، طبق مشاوره کارشناسان این اداره کشاورزان به کاشت آن ترغیب و توجیه شده و از این بابت به ازای هر هکتار به طور میانگین یک‌هزار و ۳۵۰ کیلوگرم محصول برداشت می‌شود.

احمدی با بیان اینکه ۳۱۵ هکتار از اراضی شهرستان نیز در تابستان امسال زیر کشت حبوبات و دیگر محصولات قرار گرفته است ادامه داد: کار برداشت محصولات کشت تابستانه تا نیمه آبان ادامه دارد و پس از آن نیز کار کشت محصولات پاییزه از جمله گندم و جو دیم آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/