آغاز پروژه تعریض و آسفالت جاده ایذه به مسجدسلیمان
آغاز پروژه تعریض و آسفالت جاده ایذه به مسجدسلیمان
عملیات تعریض و روکش ۶ کیلومتر از جاده ایذه به مسجدسلیمان آغاز شد.

به گزارش آژانس خبری ایذه (ایزنا)، عملیات تعریض و روکش آسفالت ۶ کیلومتر دیگر از جاده ایذه به مسجدسلیمان حد فاصل روستای راسوند تا منطقه سرگچ نوترکی ظهر امروز با حضور مسئولان شهرستان ایذه آغاز شد.

حسن نبوتی فرماندار ایذه در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: پروژه‌های بزرگی در حوزه راهسازی در سطح شهرستان آغاز شده است و از جمله آن می‌توان به آزادراه ایذه-لردگان با بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشاره کرد که امروز بزرگترین پروژه راهسازی استان خوزستان به شمار می‌آید.

وی افزود: بخش زیادی از جاده ایذه-اهواز که یکی از مصیبت‌بارترین جاده‌ها بوده است که امروز اصلاح و چهار خطه شده است.

فرماندار شهرستان ایذه جاده این شهرستان به مسجدسلیمان را یکی از جاده‌های با اهمیت بین شهرستانی دانست و گفت: در سال گذشته از محل اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای بهسازی بخشی از این جاده اختصاص داده شد که امسال شاهد بهسازی و روکش ۹ کیلومتر از آن بودیم.

نبوتی با بیان اینکه این جاده در اصل به عنوان یک جاده بین روستایی برای دهستان مرغا بوده است، ادامه داد: پس از گذشت ۳۰ سال از احداث این جاده، آسفالت آن دچار فرسودگی شدید بوده و بر این اساس مسیر را برای تردد بین دو شهرستان پرخطر کرده و تا پیش از انجام کار آسفالت منطقه اساساً ارتباط بین دو شهرستان قطع بود.

وی با بیان اینکه تا پیش از آسفالت این محور تردد ایذه-مسجدسلیمان با طی مسافت ۱۴۷ کیلومتر از مسیر هفتکل به نفت سفید صورت می‌گرفت، عنوان کرد: با انجام این پروژه و رفع پیچ‌های خطرناک، طول مسیر ۶۶ کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد افزود: با پیگیری‌های انجام شده کد و ردیف پروژه ملی برای آن تعریف شده است و اعتبار این فاز ۹۷ میلیارد تومان بوده که اجرای آن باعث رفع بخشی از نقاط پرخطر مسیر خواهد شد.

انتهای پیام/