ضرورت بازنگری در مدیریت چند ساله بسیاری از ادارات ایذه/مشکلات ایذه را نمی‌توان با پشت میزنشینی حل کرد
ضرورت بازنگری در مدیریت چند ساله بسیاری از ادارات ایذه/مشکلات ایذه را نمی‌توان با پشت میزنشینی حل کرد
آژانس خبری ایذه (ایزنا) - مشکلات ایذه را نمی‌توان با پشت میزنشینی حل کرد.

آژانس خبری ایذه (ایزنا) : حضور بسیاری از مدیران ادارات در شهرستان ایذه به بیش از ۳ سال باز می‌گردد، حضوری که قاعدتا باعث اجرای برنامه‌های بسیاری از این افراد در سطح اداره خود شده و نهایت راندمان آن نیز به اجرا در آمده است.

با این وجود، از همان ابتدای فعالیت برخی از این مدیران بی‌برنامگی، روزمرگی و گاها عدم حضور مستمر اندکی از آنها در محل کار باعث نارضایتی ارباب رجوع و عدم وجود راندمان مناسب شده است.

در این بین، برخی از ادارات شهرستان نیز صرفا یک اداره نیستند و تمام ظرفیت‌های شهرستان ایذه متکی به آن بخش بوده و نه تنها خدمات اداری، بلکه قدرت کار آتها می‌بایست در حد ادارات کل و توان مدیر آن می‌بایست در حد مدیران استانی خود باشد تا شهرستان ایذه در این حوزه باظرفیت بتواند به نهایت رشد خود برسد.

فرای بررسی راندمان و برنامه مدیرانی که کمتر از یک یا دو سال روی کار آمده‌اند، حضور برخی از آنها صرفا به عنوان یک ماشین امضای اداری نمی‌تواند راهگشا و حلال مشکلات مردم این شهرستان باشد و در واقع ترس از مدیران بالادستی خود و عدم پافشاری باعث شده است که این اندک افراد به نیروهای مطیع مدیران استانی خود تبدیل شده و شاید جایگاه والایی نیز در این سکوت خود نزد وی داشته باشند.

اما آنچه بیش از پیش ایذه آنرا می‌طلبد تا از چرخ و حرکت توسعه باز نماند نیاز به مدیرانی است که در سطح استان برای رفع مشکلات و کاستی‌های موجود در این شهرستان یقه پاره کنند و امروز وجود چنین مدیرانی یک خلا آشکار است.

گاها نیز پیگیری مشکلات شهروندان با توجیه مدیران مربوطه مواجه شده و بیان شده است در نبود منابع مالی از سوی استان و بالادستی‌های خود مورد حمایت اعتبارات قرار نمی‌گیرند و این مساله باعث کاستی‌های موجود شده است.

اگر چه در ظاهر این سخنان یک مدیر بسیار متین و توجیه‌پذیر بوده و منطقی به نظر می‌رسد اما در این انباشت مشکلات در ایذه و توسعه و رفع مشکلات مشابه در شهرهای دیگر استان، نگاه‌ها و انتقادات را به سمت مدیر شهرستان باز می‌گرداند، مدیری که شاید در میان مشکلات و مطالبات شهروندان صرفا به یک نامه اداری اکتفا کرده است و هیچ‌گاه در جلسات شهرستانی و استانی فریادی از وی به گوش نرسیده است.

مدیری که در میان انبوه رسانه‌ها، هیچ‌گاه صدایی برای انعکاس مشکلات این شهرستان از وی شنیده نشده است و در حد همان ماشین امضا و روزمرگی‌های اداری خود باقی مانده است.

باتوجه به آغاز به‌کار دولت جدید (دولت چهاردهم) و حضور بسیاری از مدیران دولت‌های دوازدهم و گاهاً یازدهم در سطح شهرستان، می‌طلبد دولت جدید نگاه و توجه بسیار جدی به مساله مدیریت‌ها در شهرستان ایذه داشته باشد، زیرا مدیری که در پی این سالها نتوانسته باشد برنامه‌های خود را اجرایی کند در ادامه راه نیز نخواهد نتوانست، مدیری که برنامه نداشته است نیز از این پس برنامه‌ای نخواهد داشت و مدیری که پس از این سالها نیز برنامه‌های مد نظر خود را به پایان نبرده است نیز با برنامه‌های نیمه تمام به دنبال توجیه برای تداوم حضور خود است.

ادارات ایذه نیازمند مدیران جوان، جدید و با برنامه‌ای است که از روی توان و تخصص خود شاید بتوانند گره‌گشای مشکلات انباشت شده‌ای باشند که بر اثر گاها روابط و سفارشات بین فردی در طول سالهای گذشته در این شهرستان ایجاد شده است.

ادارات ایذه نیازمند یک خانه تکانی اساسی است و جابه‌جایی مدیرانی که سالها نتوانستند پشت میزهایشان دردی از این مردم دوا کنند یا زمینه‌ساز نارضایتی مردم و حتی مجموعه اداری خود بوده‌اند. مدیرانی که برخی از آنها پس از سالها مسئولیت همچنان از مجرای مختلف برای بقای خود و جاودانه شدن نامشان پشت میز چندساله‌شان به هر دری چنگ می‌اندازند و اگر رضایت عمومی هم بر آنها وجود داشت یک توجیه برای ماندنشان به حساب می آمد، اما با عملکرد ضعیف و نارضایتی حتی از سوی اطرافیانشان، معلوم نیست در پی این اصرار به‌دنبال چه مساله‌ای هستند.

از این پس عملکرد تمام مدیران مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت و به عنوان یک مطالبه عمونی از آنها خواسته خواهد شد که در ازای بودجه بیت‌المال و جایگاهی که در اختیارشان قرار داشته است چه خدماتی را ارائه داده‌اند، شاید از این طریق بشود سکوت چند ساله آنها در قبال رسانه‌ها و نردم این شهر را شکست…

انتهای پیام