گلایه‌ها از زمان اصلاح مشکلات آغاز شد!/انباشت بدهی‌های گذشته کار بیمارستان را سخت کرده است
گلایه‌ها از زمان اصلاح مشکلات آغاز شد!/انباشت بدهی‌های گذشته کار بیمارستان را سخت کرده است
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایذه با اشاره به مشکلات موجود بیمارستان شهدای ایذه که از گذشته به امروز به ارثیه رسیده است گفت: عده‌ای که نتوانستند نقطه ضعفی پیدا کنند اقدام به تخریب و انتقاد از کارهای عمرانی در حال انجام می‌کنند.

به گزارش آژانس خبری ایذه (ایزنا) ؛ زهرا محمدی لندی، رئیس دانشکده پرستاری و شبکه بهداشت و درمان ایذه در پاسخ به مطالبات شهروندان در رابطه به بهره‌برداری از اتاق‌های عمل و تجهیز بیمارستان شهدای ایذه به دستگاه سونوگرافی با اعتبار دولتی اظهار کرد: اعتبار سونوگرافی از سال گذشته تعریف شده بود ولی در آن زمان اقدامی برای خرید آن صورت نگرفت و کار بدون نتیجه باقی ماند و از زمان روی کار آمدن تیم کنونی اقدامات برای خرید آغاز شده است ولی با توجه به دو برابر شدن مبلغ این دستگاه کار با خلل مواجه شد.

وی در ادامه با اشاره به نیاز شدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایذه به آمبولانس‌های جدید و فرسوده بودن آمبولانس‌های قدیمی افزود: جهت حل  این مشکل نیازمند ۱۳ میلیارد تومان بودجه هستیم و با توجه به اینکه مسافت ایذه به اهواز جهت اعزام بیماران نیز  بسیار زیاد است، نیازمند آمبولانس‌های با کیفیت هستیم تا ارائه خدمات به بهترین نحو صورت پذیرد.

رئیس دانشکده پرستاری ایذه ادامه داد: از گذشته مشکلات بسیار زیادی در بیمارستان شهدای ایذه از جمله بحث روشنایی، پرسه سگ‌های بلاصاحب، اتاق عمل‌های مخروبه و نیازمند اصلاح و… وجود داشت و ما اقدام به حل این مشکلات کردیم ولی متاسفانه چون برای حل آن پای کار آمدیم توسط برخی از افراد ماخذه می‌شویم و نمی‌دانیم این جریانات چرا در زمان خرابی و مشکلاتی که برای حل آن اقدامی نشده بود سکوت کردند؟!

محمدی لندی با تاکید بر اینکه شاید اگر برای حل بحران‌های موجود در بیمارستان شهدای ایذه دست به کار نمی‌شدیم کسی نیز در شهرستان دست به انتقاد نمی‌زد و با همان مشکلات پوشیده شده کار ادامه پیدا می‌کرد اضافه کرد: در زمان اصلاح و کار عمرانی در اتاق‌های عمل بیمارستان شهدای ایذه نیز کار خدمت‌رسانی تعطیل نشده بود و با اتاق‌های دیگر ۴۱ عمل اورژانسی و ضروری صورت گرفت تا کار شهروندان با مشکل مواجه نشود.

وی با بیان اینکه بیمارستان کنونی، تنها بیمارستان شهرستان ایذه و به عنوان معین ۴ شهرستان است و می‌بایست تمام تلاش خود را برای حل مشکلات آن و بالا بردن کیفیت زیرساختی برای ارائه به شهروندان به کار ببنیدم گفت: کار ارتقا و افزایش روشنایی محوطه این بیمارستان به پایان رسید، با توجه به مشکل در فضای سبز این مساله نیز حل و محوطه بیمارستان نیز از وجود سگ‌های بلاصاحب پاکسازی شد.

محمدی لندی با بیان اینکه این بیمارستان در واقع ۱۵۰ تخت خوابی است ولی در حال ارائه خدمات با ۱۸۰ تخت خواب است بیان کرد: تنها راه کمک و حل این مکشلات علاوه بر تزریق نیروی جدید و اعتبار، راه‌اندازی بیمارستان دوم است و بر این اساس پیگیری‌ها برای اخذ مجوز بیمارستان دوم نیز در حل انجام است و به صورت جدی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایذه با تاکید بر اینکه با همین امکانات اندک بازهم تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا فشار را از روی دوش مردم کم کنیم، ادامه داد: مجوز کلینیک جراحی‌های سرپایی در شهرستان اخذ شده است. بدهی‌های تلنبار شده و قابل توجه از گذشته روی دوش این مجموعه سنگینی می‌کند ولی باز هم با این شرایط نمی‌گذاریم خللی به‌کار مردم وارد شود.

انتهای پیام/