جاده ترانزیتی غیزانیه به لردگان به سرانجام برسد/حوزه منگشت با ۷ درصد جمعیت خوزستان در مدیریت آن سهمی ندارد
جاده ترانزیتی غیزانیه به لردگان به سرانجام برسد/حوزه منگشت با ۷ درصد جمعیت خوزستان در مدیریت آن سهمی ندارد
نماینده مردم ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون در مجلس با تاکید بر حل هرچه سریع‌تر مشکلات جاده‌های روستایی، بین شهری و بین استانی این حوزه گفت: جاده ترانزیتی غیزانیه به لردگان به سرانجام برسد.

به گزارش آژانس خبری ایذه – ایزنا،  دکتر فرشاد ابراهیم‌پور نورآبادی در حاشیه نشست بررسی مشکلات حوزه راه و مسکن شهرستان‌های ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون با اشاره به ضرورت حل مشکل راه‌های روستایی اظهار کرد: آسفالت منتهی به جاده‌های روستایی می‌بایست با بهترین کیفیت انجام پذیرد ولی معابر روستایی باید خاصیت و حالت روستایی خود را داشته باشد و با اقلیم و

و معماری آن منطقه ساخته شود تا بتواند زمینه گردشگری را نیز فراهم کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت انسانی منطقه محور توسعه است افزود: با استفاده از ظرفیت انسانی و توان افراد منطقه می‌بایست در راستای توسعه آن اقدامات لازم صورت گیرد و مسئولان استانی از این مساله حمایت کنند.

نماینده مردم ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون (حوزه منگشت) در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ۷ درصد جمعیت استان خوزستان را مردم این حوزه انتخابیه تشکیل داده‌اند ولی تعداد مدیران آنها در سطح استان کم هستند و سهمی از مدیریت کلان استان و معاونت‌ها ندارند.

ابراهیم‌پور اضافه کرد: می‌بایست ظرفیت‌های انسانی این منطقه در سطح ادارات کل حضور داشته باشند و صاحب پست شوند تا جهت توسعه منطقه، طرح‌های مورد نظر را جمع‌آوری کرده و سپس در سطح استان به آن بپردازند تا بخش اعظمی از مشکلات و عقب ماندگی‌ها از این طریق حل شود.

وی بیان کرد: مشکلات موجود در سطح حوزه انتخابیه می‌بایست بر اساس ادارات متولی و بخش‌ها دسته‌بندی شده و در سطح ادارات کل و سطح کلان پیگیری شود. همچنین باید با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده جلوی مهاجرت روستاییان گرفته شود و مهم‌ترین بخش آن حمایت از آنهاست.

ابراهیم‌پور با بیان اینکه بخش اعظمی از ترانزیت استان خوزستان به مرکز کشور از جاده غیزانیه به لردگان و در میان منطقه منگشت انجام می‌شود گفت: بر این اساس باید از صنایع متولی حوزه ترانزیت جهت بهره بردن از ظرفیت آنها در راستای توسعه جاده و همچنین مطالبه راه آهن استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه روزانه ۵۵۰ بشکه نفت از این حوزه به اصفهان برده می‌شود عنوان کرد: ۵۰ درصد خوراک پتروشیمی‌های اصفهان تا تبریز از مسیر حوزه منگشت و تلمبه خانه‌های موجود در آن منتقل می‌شود ولی خدماتی از جانب این حوزه به این منطقه داده نمی‌شود.

نماینده حوزه منگشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آزادراه غیزانیه – هفتکل- باغملک – ایذه – دزپارت به لردگان از محورهای اساسی برای مردمان این منطقه است و با جدیت باید به اتمام برسد.

وی در خصوص احداث جاده عشایری بانا و اینکه بخش مرتبط به استان چهارمحال و بختیاری به سمت بخش سوسن در مراحل پایانی است بیان کرد: با وجود اقدامات صورت گرفته در حوزه چهارمحال و بختیاری این راه، متاسفانه تاکنون اقدامات زیادی در منطقه سوسن جهت اتصال به آن نقطه به صورت جدی انجام نشده و می‌بایست به صورت مسئولانه در دستور کار باشد. این در حالی است که

کار احداث این جاده در استان چهارمحال و بختیاری به سمت بخش سوسن ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

ابراهیم‌پور با اشاره به اینکه جاده‌های بین استانی و ترانزیتی این حوزه می‌بایست هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد افزود: جاده‌های دیشموک – لردگان و بانا به چهارمحال و بختیاری در کنار محور ترانزیتی این حوزه از ضروریات مورد توجه هستند زیرا که راه بستر توسعه است و می‌تواند راه‌گشای بسیاری و حلال بسیاری از مشکلات موجود در شهرستان‌های ایذه، باغملک، دزپارت و سصدون باشد.

ابراهیم‌پور اضافه کرد: جاده رامهرمز به میداوود و باغملک و همچنین اسلام آباد باید اتفاقات جدی را شاهد باشد. همچنین برای جاده میداوود به سرله پیمانکار مشخص شد و کار باید با سرعت و جدیت زیادی پیگیری شود.

انتهای پیام