ادامه آتش‌سوزی‌های سریالی در ارتفاعات ایذه و تلاش‌های شبانه‌روزی منابع طبیعی/امشب، تنوش
ادامه آتش‌سوزی‌های سریالی در ارتفاعات ایذه و تلاش‌های شبانه‌روزی منابع طبیعی/امشب، تنوش
در ادامه آتش‌سوزی‌های سریالی در ارتفاعات ایذه، امشب ارتفاعات کوه تنوش یگان حفاظت منابعی را به‌سمت خود کشاند.

به گزارش آژانس خبری ایذه – ایزنا، پرسنل یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان ایذه طی یک‌ماه گذشته پرکارترین و کم‌سابقه‌ترین شبانه‌روزهای خود در امر خاموش کردن شعله‌های آتش در مراتع و کوهستان‌های تحت مدیریت خود و مناطق مرزی با شهرستان‌های مجاور را سپری می‌کنند.
امشب و در ادامه آتش‌سوزی‌های سریالی مراتع و جنگل‌های شهرستان ایذه، حوالی ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه شب آتش به جان جنگل‌های انبوه کوه تنوش افتاد تا امشب نیز به‌مانند بسیاری از شب‌های دیگر، یگان حفاظت منابع طبیعی در میان آتش کار خاموش کردن و سرد کردن شعله‌ها را انجام دهد.
یکی از فعالان این حوزه در رابطه با آتش‌سوزی امشب در کوه تنوش گفت: با توجه به تراکم بالای مرتعی و جنگلی این کوه، حجم آتش آن در مقایسه با آتش‌سوزی‌های قبلی بیشتر است و پرسنل حاضر در این مکان کار به مراتب سخت‌تری را دارند.
وی با بیان اینکه فعلا فقط رئیس و پرسنل یگان حفاظت منابع طبیعی به‌مانند روزهای گذشته در خط اول هستند و نیروهای کمکی اعزام نشده‌اند افزود: به‌دلیل خستگی شدید نیروهای منابع طبیعی در آتش‌سوزی‌های اخیر و حضور مداوم آنها در عملیات‌های اطفای حریق دچار مشکل هستیم و می‌طلبد ستاد بحران استان و شهرستان فکری اساسی برای این موارد کند.
وی در پاسخ به درخواست برای حضور بالگرد اطفای حریق در منطقه گفت: این‌کار باید از سوی مدیریت بحران شهرستان و استان انجام پذیرد و ما نیازمند تجهیزات هستیم.
این منبع آگاه بیان کرد: به‌دلیل سختی حمل آتش‌کوب بنزینی و غیر ممکن بودنحضور خودروی امدادی، کار خاموش کردن آتش با استفاده از آتش‌کوب دستی و شاخ و برگ درختان انجام می‌شود.

انتهای پیام/