افتتاح پل ایذه به اهواز همچنان مورد کم لطفی مسئولان قرار گرفته و این به گونهای بوده که چندی پیش نماینده شهرستان در مجلس هم پس از استاندار خوزستان وعده افتتاح آن را داده بود و اما این هم عملی نشد. به گزارش ایزنا و به نقل از خبرگزاری تسنیم، سالها میگذرد که شهرستان ایذه […]
افتتاح پل ایذه به اهواز همچنان مورد کم لطفی مسئولان قرار گرفته و این به گونهای بوده که چندی پیش نماینده شهرستان در مجلس هم پس از استاندار خوزستان وعده افتتاح آن را داده بود و اما این هم عملی نشد.
به گزارش ایزنا و به نقل از خبرگزاری تسنیم، سالها میگذرد که شهرستان ایذه به عنوان یک شهر ترانزیتی در کشور و به ویژه استان خوزستان شناخته شده است؛ اما اگر نیم نگاهی به جادههای مواصلاتی این شهرستان که راه ارتباطی بین استانهای خوزستان به شهرکرد و اصفهان است، بیندازیم قطعا شاهد کم لطفیهای زیادی از سوی مسئولان وزارت راه و شهرسازی خواهیم بود.
در واقع جادههای شهرستان ایذه از پرترددترین محورهای استان به شمار میروند؛ چرا که روزانه تریلرهای حامل بارهای ترافیکی و همچنین عبور و مرور روزانه بیش از ۴۰ دستگاه اتوبوس مسافربری است که به استانهای همجوار خوزستان و بالعکس می روند.
حالا اگر نگاهی گذرا به یکی از کمکاریهای مسئولان وزارت راه و شهرسازی و همچنین اداره کل راه خوزستان به محورهای ایذه بیندازیم میتوان به پل ایذه به اهواز اشاره کرد؛ پروژهای که در سال ۸۹ از سوی مسئولان وقت کلنگ زنی شد و همچنان این پل که میتوان سبب کم کردن تصادفات در این محور شود ساخته نشده است، ناگفته نماند که متراژ این پل ۸۰ متر است در حالی که در استانهای دیگر پروژههای از این بزرگتر در طول زمان کمتری احداث میشود.
اگر بخواهیم یک میانگین ساده برای ساخت این پل از سال ۸۹ تاکنون محاسبه کنیم، در طول این ۷ سال اگر در هرسالی که بیش از ۱۰ متر از این پروژ ساخته میشد، بایستی این پروژه افتتاح و شاهد تردد وسائل نقیله در این مسیر بودیم؛ اگر این پروژه تاکنون به بهره برداری نرسیده اما یک خوبی برای نامزدهای انتخاباتی مجلس داشت چرا که هرکدام از نمایندگان ساخت این پل را یکی از وعدههای خود قرار داده است.
عمل نکردن مسئولان به گونه ای بوده که بیش از ۷ ماه پیش استاندار خوزستان در سفری که به شهرستان ایذه برای کلنگ زنی چهار بانده کردن ایذه به اهواز داشتند در جمع خبرنگاران درباره احداث این پل بیان کرد تا قبل از پایان سال این پروژه را افتتاح خواهیم کرد هرچند که با مدیرکل راه به سبب سپردن این پل به میراث فرهنگی صحبتهایی داشتم، اما این پل هم در سال ۹۵ افتتاح نشد و وعده غلامرضا شریعتی هم دراین باره برزمین ماند.
وضعیت ساخت این پل به گونهای بوده که بارها در همین رسانه کشوری نسبت به کاستیهای موجود به گوش مسئولان رسیده است اما تاکنون هم شاهد پیشرفت آنچنانی این پروژه نشدهایم، هرچند که نماینده مردم شهرستان های ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی هم مانند استاندار خوزستان وعده افتتاح آن را در یک نشست خبری که در نوروز امسال انجام شد؛ داده بود که این هم تاکنون عملی نشده است.
حالا مردم شهرستان ایذه از مسئولان راه و شهرسازی انتظار دارند که اگر چه در دولت یازدهم شاهد افتتاح این پروژه نبودیم اما انتظار داریم که در دولت دوازدهم که ادمه دهنده همین دولت بوده فکری به حال این پروژه کنند تا اینکه روزی شاهد تردد وسائل نقلیه از این محور باشیم.
در همین زمینه مسعود یک شهروند ایذه در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در ایذه اظهار داشت:متاسفانه مسئولان در طول این سالیان اخیر جز شعار کار دیگری برای مردم شریف شهرستان ایذه انجام ندادهاند، شما نگاه کنید همین پل ایذه به اهواز از سال ۸۹ تاکنون شروع به ساخت آن کرده اند اما همچنان افتتاح نشده است.
این شهروند ایذهای بیان کرد:اگر نگاهی به استانهای دیگر بیندازیم مشاهده میکنیم که پلهای عریض و طویلی در یک زمان محدودی ساخته میشود، اما در شهرستان ایذه مسئولان راه و شهرسازی نتواستند یک پل را در طول این ۷ سال بسازند و این هم شاید به دلیل ضعف مدیریتی بوده است.
مسعود میگوید: شهرستان ایذه یکی از محرومترین شهرهای کشور از لحاظ امکانات رفاهی از قبیل نبود پروژه بزرگ و همچنین کارخانه مناسب است، و این کمبودها نباید به صورتی باشد که حتی از امکانات اولیه که جاده یکی از آنها بوده محروم باشیم.
این شهروند ایذهای میافزاید: از مسئولان درخواست داریم که دیگر از شعار دست بردارند و به صورت عملیاتی برای مردم این شهر محروم کارکنند تا اینکه دیگر روزی شاهد محرومیتهای این شهرستان نباشیم.
گزارش از حمید اسکندری سبزی
انتهای پیام/*